Sporťák pro předškoláky
Sporťák je určen pro naše nejstarší děti. Sportování probíhá v tělocvičně ZŠ Červená cesta a to každou středu od 10.00 hod. do 10.45 hod. Děti zde mají možnost seznámit se nejen s velkou tělocvičnou, ale především s jejím nářadím a náčiním. Děti jsou rozděleny do dvou skupin. Pro obě skupiny „sporťáček“ začne úvodní hodinou, kde budou seznámeny s pravidly. Během celého školního roku si děti ve sporťáku vyzkoušejí závodit ve družstvech, zahrají si různé pohybové hry, seznámí se s softbalem, kopanou, florbalem a spoustou dalších úžasných sportů. Sporťák bude celý školní rok probíhat pod vedením paní učitelky Ilony Pavlacké a Pavlíny Ančíkové.
Strom poznání
Návrat ke kořenům – 2022/2023
Novinkou ve školním roce 2022/2023 byl celoroční projekt ,,Návrat ke kořenům. V dnešní uspěchané době, kdy se stále více vracíme k našim předkům, jsme chtěli dětem tímto projektem přiblížit dobu nejen našich babiček. Děti se po celý rok setkávaly s historií a měly jedinečnou možnost ji nejen prožívat, ale i ochutnat. Paní učitelky si s dětmi zaskočili do pravěku. Celý týden děti měly možnost žít v pravěku. Z hlíny si tvořily náhrdelník, pravidelně spolu zasedaly u společného ohně. V pohybové hře se dokonce snažily chytit medvěda. Nutno podotknout, že medvěd statečně odolal přesile. Společně si vytvořili jeskynní malby a krásného mamuta. V závěru týdne si všechny děti zkusily rozdělat oheň pomocí křesadla. Byl to neskutečný týden plný zážitků a radostí. Do doby ledové na Stezku lovců mamutů do Boršic u Buchlovic se vydaly naši středňáčci. Měli možnost seznámit se s různými druhy obydlí pravěkých lidí a jejich životem. Po stezce měli možnost vidět dřevěné sochy zvířat v jejich životní velikosti a pozorovat jejich stopy. Předškoláci se zase vydaly na výlet do Sloupsko Šošůvských jeskyní. Poznali pravou jeskyní tmu a zimu v době ledové. Pak jsme se zastavili v době, kdy nebyly žádné pekárny jako dnes a chleba si pekla každá rodina sama. V projektu ,,Týden chleba“ se děti učily, jak z malého semínka vzniká voňavý zázrak , hmatem poznávaly jaký je rozdíl mezi hladkou a hrubou moukou a dokonce měly možnost, jak chutnají a voní pravé kvasnice. Na závěr týdne se školkou rozvinula vůně chleba ve všech třídách a velkou odměnou pro děti i paní učitelky byla ochutnávka různých druhů chleba. Od kváskového až po italský chléb se sýrem a bazalkou. Předškoláci vyrazili na další výlet, tentokrát do Brna. Poznávali tajemství vesmíru a řemesel našich babiček. Očekávání se tentokrát dalo krájet. Technické muzeum nás překvapilo všechny. Nejen svou velikostí, ale úžasnou atmosférou. Najednou na nás dýchlo kouzlo starých dob. Lesk nablýskaných veteránů nebo ulička starých řemesel. To vše jsme měli jako na dlani. Bohužel, čas byl k nám nekompromisní a my nastartovali všechny motory a přímo kosmickou rychlostí jeli do Planetária. Tady jsme se přesunuli do zcela jiné doby. Kosmické vozítka, planety, skutečné dalekohledy to jsou pouze maličkosti, co děti měly možno vidět. Díky moderním technologiím jsme doletěli až k měsíci a poznali co se skrývá pod prstencem planety Saturn. Na závěr pro děti byla připravena pohádka o tom, že kamaráda můžeme potkat kdekoliv. Třeba i ve vesmíru. Týden řemesel v naší školce neměl chybu. Když náhodně někde uvidíme staré řemeslo, každému z nás hlavou prolétne, jaké by to bylo zkusit si to. V naší školce rozezněl tlukot kladívek u truhlářů, pytlíčky s levandulí si na památku mohli ušít u švadlenek. Druhý pavilon provonělo řemeslo mydlářské, umělecký um prověřili dráteníci a knihomolky. Prát na valše a vyždímat prádlo v ruce není jen tak. A potom ještě pěkné prádlo pověsit na šňůru a připnout kolíčky. Hned příchodem dětí do školky bylo jasné, že tento týden bude ve školce legrace. Paní učitelky si každá vyzdobila podle svého řemesla vstup do třídy. Hned ráno jste mohli potkat truhláře statného to chasníka u duhové třídy, nahoře vlály krásné šaty švadlenek, s otevřenou pusou jste si mohli prohlídnou kočičku z drátků od dráteníka nebo si zasadit krásné kytičky v zahradnictví ,,U zeleného lístku.
Šablony
Mateřská škola se zapojila do operačního programu Jan Amos Komenský. Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které MŠ určila jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování. Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí, spolupráce s rodiči dětí a veřejností.
Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ: cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání MŠ(včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Inovativní vzdělávání dětí v MŠ: cílem aktivity je podpora a rozvoj znalostí a dovedností dětí v MŠ a jejich podpora znalostí a dovedností s využitím inovativních forem vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií, které vedou děti k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti.
Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v MŠ: cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter mateřské školy a rodičů. Odborně zaměřená tematická setkávání rodičů a komunitní setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností.
Zde odkaz na aktivity projektu spolufinancované Evropskou Unii, zde plakát.
Projekt – Pomáháme přírodě a poznáváme její tajemství
MŠ Kunovice získala nenávratný finanční příspěvek z Fondu malých projektů Regionu Bílé Karpaty. Záměrem projektu je vytváření a upevňování partnerství s městem a MŠ Strará Turá, výměna zkušeností a přenos know how mezi sebou. Dále také zvyšování dovedností dětí v oblasti polytechnické výchovy – rozvoj dítěte a jeho schopností učení v EWO (voda, půda, vítr, slunce). Podněcovat u dětí zájem o přírodu, rozvíjet znalosti, které povedou děti k ochraně přírody. Cílem projektu je, aby se pedagogové seznámili s moderní formou výuky polytechnické výchovy v MŠ. V rámci projektu proběhnou výukové programy a budou pořízeny pracovní pomůcky pro badatelskou činnost dětí. Přínosem je i vytváření příležitostí pro budování vztahu mezi širokou veřejností a přírodou, utužování a navazování vztahů mezi jednotlivými účastníky projektu. Odkaz na aktivity projektu spolufinancované z „FONDU MALÝCH PROJEKTŮ“ zde